אושרה התקשרות של משרד הכלכלה עם Cisco וקרן קמ”ח – קידום מקצועי חרדי לביצוע מיזם משותף: שילוב האוכלוסייה החרדית בענף ההיי-טק; האישור בהיקף 20.8 מיליון ₪

הגוף המפרסם: משרד הכלכלה

שמות הספקים: סיסקו מערכות (Cisco Systems) וקרן קמ”ח (קידום מקצועי חרדי)

מהות ההתקשרות: ביצוע מיזם משותף: שילוב האוכלוסייה החרדית בענף ההיי-טק [התקשרות לביצוע מיזם משותף ללא כוונת רווח]

היקף ההתקשרות: 20.8 מיליון ₪ לכל הפרוייקט כאשר חלקה של המדינה לא יעלה על 10.4 מיליון ₪ כולל מע”מ.

התחלת ההתקשרות: מיום חתימת ההסכם ע”י מורשי החתימה מטעם המשרד; סיום ההתקשרות: 1 באוגוסט 2020

החלטה: אושר ע”י וועדת הפטור המרכזית במשרד האוצר/החשכ”ל

הערות: וועדת הפטור ממכרז הממשלתית כותבת בהחלטתה כי מדובר בפרוייקט שמטרתו הגדלת שירות התעסוקה בקרב החרדים, יעד אשר הותווה בין השאר במסגרת החלטת ממשלה מס’ 1994 מחודש יולי 2010 והחלטת ממשלה מס’ 638 מיודש יולי 2013. המטרה העיקרית של התוכנית היא יצירת קבוצת עילית שתוביל את שילוב האוכלוסייה החרדית במשרות איכותיות בהיי-טק ויצירת שכבה משמעותית של חרדים אשר ישתלבו במגזר ההיי-טק הישראלי.

כחלק מצעדי משרד הכלכלה ליישום החלטות הממשלה הנ”ל המשרד מעוניין לבצע מיזם משותף עם השותפים המפעילים כיום בין היתר את מיזם “קאמטק” אשר פועל מחודש פברואר 2013.

קרן קמ”ח (קידום מקצועי חרדי) היא עמותה רשומה (ע”ר) בעלת ניסיון בליווי חרדים באקדמיה בין השאר באמצעות הפעלת תוכנית למתן הלוואות לשכר לימוד לסטודנטים חרדים. קמ”ח מפעילה את מרכז ההכוון התעסוקתי לאוכלוסייה החרדית בירושלים שמטרתו קידום ושילוב תעסוקתי של חרדים.

סיסקו מערכות היא חברת היי-טק בינלאומית מובילה אשר במסגרת פעילותה מחוייבת לאתגרים חברתיים. בין היתר הובילה סיסקו את מיזם “מענטק” לשילוב אקדמאים ערביים במקצועות מובילים בענף ההיי-טק (הפרוייקט הביא להכפלת מספר המושמים בהיי-טק מהמגזר הערבי תוך פרק זמן של שלוש שנים).

במסגרת המיזם המשותף יאותרו בפרק זמן של חמש שנים 150 סטודנטים חרדים במכינות אקדמיות ויכוונו ללימודים טכנולוגיים איכותיים. בנוסף, במסגרת המיזם המשותף יתחייבו השותפים ללוות עוד כ- 850 חרדים ולסייע בהשמתם בחברות היי-טק.