אושרה התקשרות של משרד הבריאות בפטור ממכרז עם חברת מיקרוסופט [ל- 5.5 שנים בהיקף של יותר מ- 113 מיליון ₪] לרכישת זכויות שימוש ותחזוקה של מוצרים מתוצרתה

וועדת הפטור המרכזית (במשרד האוצר) אישרה ב- 19.6.2022 התקשרות של משרד הבריאות בפטור ממכרז (ספק יחיד) עם חברת מיקרוסופט ישראל בע”מ [ ל- 5.5 שנים בהיקף של 113,380,237 ₪] לרכישת זכויות שימוש ותחזוקה של מוצרים מתוצרתה.

בנימוקי וועדת הפטור נאמר בין היתר כי “משרד הבריאות – חטיבת המרכזים הרפואיים מבקש להתקשר עם מיקרוסופט באמצעות המפיץ הרשמי נס אי טי בע”מ לטובת שכירת זכויות שימוש ותחזוקה של מוצרי החברה עבור המרכזים הרפואיים.

“בשנת 2014 חתם המשרד עם החברה על הסכם לשכירת זכויות שימוש (subscription) למוצרי מיקרוסופט עבור המרכזים הרפואיים לתקופה של 6 שנים.

“כצעד משלים, נבחר הספק נס א.ט. בע”מ כמפיץ המורשה לאספקת מוצרי מיקרוסופט במסגרת ההסכם.

“ההסכם הסתיים ביום 31.12.2020 ואושרה הארכת התקשרות ע”י ועדת הפטור לתקופה שמיום 27.6.2020 ועד ליום 31.12.2021  בהיקף של 15,500,000 ₪ תוך הנחיה כי ההסכם לשנת 2022 והלאה יהיה במסגרת הסכם הרישוי של כלל הממשלה וכי כל שירותי הענן שיינתן במסגרת ההסכם עם נימבוס ככל שיידרשו, יקבלו מענה במסגרת מכרז נימבוס בלבד.

“יצוין כי בהסכם ההארכה לשנת 2021, החברה שינתה את ההסכם כך שיהיה מעבר מרישוי לפי עמדה לרישוי לפי משתמש, וזאת לבקשת המשרד שטען כי מדובר בחיסכון לאור מתכונת העבודה הייחודית של המשרד, בו מספר עובדים משתמשים במחשב אחד.

“בחוות דעתו של מינהל הרכש צויין כי נושא הפנייה זהה לנושא למכרז מרכזי 13-2018. כמו כן, אופן ההתקשרות של המשרד הינו בתצורה של שכירת רישיונות שימוש שלא קיים בהסכם המחירים ובמכרז המרכזי בהם מוגדר רכש של רישיונות שימוש.

“על כן, עלה חשש כי ישנו פער בכמויות הרישוי לשרתים ומערכות מרכזיות כאשר הרישוי הנרכש אינו מכסה את כלל הכמויות הנדרשות, דבר שיחשוף את המשרד מבחינה משפטית וכספית.

“בעקבות שיח נוסף בין החברה והמשרד, ניתנה התחייבות בכתב של החברה (במסגרת תיקון ל- Enterprise Enrollment), כי הכמויות בהזמנה כוללות את כלל הרישוי הנדרש ללא פערי רישוי, ומשכך למינהל הרכש אין מניעה מלאשר החרגה מהמכרז המרכזי, אך הודגש כי האישור אינו חל על שימוש בענן.

“המשרד ביצע הליך תיחור בין המפיצים המורשים של מיקרוסופט ההצעה הזוכה הייתה של חברת נס אי טי בע”מ.

“גב’ מוריה זיסוביץ’ מנהלת חטיבה תכנון ואסטרטגיה בחוות דעתה מיום 23.5.2022 ממליצה לאשר את בקשת המשרד תוך הנחייה כי כל שירותי הענן שיינתן במסגרת ההסכם עם נימבוס ככל שידרשו, יקבלו מענה במסגרת המכרז המרכזי”.