אושרה התקשרות משרד החוץ עם Global SuperTanker Services [בהיקף 6 מיליון ש”ח] למימון הבאת ה’סופרטנקר’ לכיבוי גל השריפות; משרד ראש הממשלה יעביר הסכום למשה”ח

וועדת הפטור המרכזית (משרד האוצר/החשכ”ל) אישרה בישיבה ב- 28.12.2016 בקשת התקשרות של משרד החוץ לפטור ממכרז עם חברת Global SuperTanker Services LLC בהיקף 6 מיליון ₪ כולל מע”מ למימון הבאת מטוס בואינג 747 – ה’סופרטנקר’ – לכיבוי גל השריפות שיהיה לאחרונה.

מהפרוטוקולים בנושא עולה כי משרד ראש הממשלה יעביר סכום זה – שבוצע בפועל ע”י משרד החוץ – למשה”ח לכיסוי ההוצאה.

בנימוקיה כותבת וועדת הפטור ממכרז הממשלתית כי “לאור גל השריפות והנזקים הגדולים ברכוש, לסביבה וסיכון חיי אדם הוחלט לשכור בהליך דחוף את שירותי מטוס הכיבוי ‘סופר טנקר’. לדברי המשרד, מדובר במטוס הכיבוי היעיל בעולם לכיבוי שריפות בגלל יכולת כיסוי השטחים הרחבה שלו ונפח אכסון חומר מונע דליקות של 72 מ”ק”. לדברי המשרד אין ספק בארץ אשר מסוגל לספק את השירות הנ”ל. “יצויין כי טרם תחילתה אושרה ההתקשרות באופן טלפוני”.

וועדת המכרזים של משרד החוץ אישרה ב- 27.11.2016 את ההתקשרות עם החברה האמריקנית. להלן פירוט העלויות כפי שפירטה וועדת המכרזים של המשרד:

+ סכום של 60,000 דולר ליום, מינימום חמישה ימים.

+ בנוסף, סכום של 18,000 דולר לכל שעת טיסה/עבודה.

+ בנוסף, דלק הלוך וחזור מארה”ב + דלק בארץ.

+ בנוסף, עלויות חומר מעכב בעירה.

“המטוס הוזמן לבקשת משרד ראש הממשלה שגם יממן את עלות שכירת המטוס. אגף כספים יוודא קבלת המימון ממשרד ראש הממשלה.

“לאור הימשכותו של גל השריפות והנזקים הגדולים שנגרמים מדי יום ברחבי הארץ (כולל פגיעה ברכוש, נזקים סביבתיים, שיבוש שגרת החיים של אלפי בני אדם וכיו”ב), וכן לאור החשש לפגיעה בנפש וסיכון חיי אדם כתוצאה מהמשך השריפות, הוחלט לשכור בדחיפות את שירותי מטוס הכיבוי הנ”ל. מטוס זה נחשב מטוס הכיבוי היעיל ביותר בעולם לכיבוי שריפות, היות שיש באפשרותו לכסות את השטחים הרחבים ביותר ע”י פיזור מים וחומר מונע דליקות בנפח כולל של 19,200 גאלון (72 מ”ק) בכל גיחה. המטוס שבו מדובר הינו יחידי מסוגו בעולם ואין ספק נוסף שמציע מטוס זמין, בעל יכולת כיבוי ופיזור מים (או יכולת פיזור חומר כיבוי אחר) בנפח הנ”ל.”

המטוס נחת ביום שישי (25/11) במקביל לחתימת הסכם בין משרד החוץ ובין הספק ועזב ביום שלישי (29/11).