אושרה התקשרות לשנה נוספת עם ירון בלום ממונה שו”ן [מתאם מטעם ראש הממשלה בנושא שבויים ונעדרים]; פוליסת הביטוח שנערכה עבורו “חושפת את מהות השירותים” וכי “עריכת מכרז לגביה עלולה לפגוע פגיעה מהותית בביטחון המדינה וביחסי החוץ שלה”

09:51 26.01.2022

קטגוריות: מכרזים/פטורים/דרושים

תגים:

וועדת הפטור המשרדית במשרד ראש הממשלה החליטה לאשר התקשרות בפטור ממכרזם עם ירון בלום בע”מ כממונה שו”ן [מתאם מטעם ראש הממשלה בנושא שבויים ונעדרים].

באוקטובר 2017 אושרה ההתקשרות הראשונה עם ירון בלום לתפקיד זה עם אופציה להארכה ומאז הוארכו תקופות ההתקשרות עימו. ההתקשרות האחרונה הייתה עד ליום 31.10.2021.

“ראש הממשלה מבקש להמשיך ולהתקשר עם מר ירון בלום כמתאם מטעמו לנושא השבויים והנעדרים. בהתאם לבקשת מנכ”ל משרד ראש הממשלה, ראש הממשלה רוחש אמון למר בלום כמתאם מטעמו לנושא השבויים והנעדרים ומבקש להמשיך ולהתקשר עימו. כן נמסר כי מר בלום ממלא את תפקידו לשביעות רצון ראש הממשלה וגורמים בכירים בלשכת ראש הממשלה.

“בנוסף, מבוקש כי אגף תקציבים ופרוייקטים ינהל את ההתקשרות בהיבטי הרכש מעתה ואילך, כאשר מצויין כי מר בלום ימשיך לקבל הנחיות ולדווח למזכיר הצבאי של ראש הממשלה, לראש המל”ל וללשכת רה”מ. אגף תקציבים ופרוייקטים יתכלל ויאשר בכתב מול גורמים אלה את ביצוע ההתקשרות השוטף”.

“[…] בדיון וועדת המכרזים צויין כי מדובר בתפקיד בעל מאפיינים של אמון אישי, ובנושא ביטחוני מובהק בעל השפעה על יחסי החוץ של מדינת ישראל, המצריך יועץ בעל ניסיון ומומחיות ייחודיים. כן צויין כי לשכת ראש הממשלה מבקשת להמשיך את ההתקשרות עם מר בלום נוכח יחסי אמון המתקיימים ביניהם. בנסיבות חריגות שבהן מדובר בשירותים רגישים ומיוחדים, החליטה וועדת המכרזים כי אין טעם בעריכת מכרז ו/או פנייה תחרותית בין מספר מציעים ואף לא בבדיקת מספר הצעות”.

התקשרות עם חברת הביטוח הפניקס

“למען שלמות התמונה יצויין כי נוכח אופיו וצרכיו הייחודיים של התפקיד אישרה וועדת המכרזים בנוסף התקשרות עם חברת הפניקס עבור הוצאת פוליסת הביטוח של מר בלום, מיום אישור ההתקשרות ועד לסיום ההתקשרות עם מר בלום לשנת ההתקשרות 2022”.

ביחס לפוליסת הביטוח נאמר כי “[…] הפוליסה שנערכה למר בלום בגין שירותים  אלה היא פוליסה מיוחדת בשל אופי השירותים. הפוליסה למעשה חושפת את מהות השירותים. מכאן, שבנסיבות אלה, יש צורך בהתקשרות ישירה עם חברת ביטוח לשם עריכת הפוליסה המיוחדת מכיוון שעריכת מכרז לגביה עלולה לפגוע פגיעה מהותית בביטחון המדינה וביחסי החוץ שלה”.