אושרה התקשרות התקשוב הממשלתי וישראל דיגיטלית עם עיריית ב”ש: מתן שירותים מתקדמים במסגרת תוכנית “עיר דיגיטלית” בהיקף 9.44 מיליון ₪ לארבע שנים

הגוף המפרסם: משרד רוה”מ/התקשוב הממשלתי וישראל דיגיטלית

תקנה: 3 (16) לתקנות חובת המכרזים, התשנ”ג – 1993

שם הספק: עיריית באר שבע

מהות ההתקשרות: מתן שירותים מתקדמים במסגרת תוכנית “עיר דיגיטלית”

התחלת ההתקשרות: 1 בספטמבר 2015; סיום ההתקשרות: 31 באוגוסט 2019

היקף כספי מבוקש/מאושר: 8 מיליון בתוספת מע”מ [9,440,000 ₪ כולל מע”מ]

החלטה: אושר ע”י וועדת הפטור ממכרז הממשלתית במשרד האוצר/החשכ”ל

הערות: וועדת הפטור ממכרז הממשלתית במשרד האוצר/החשכ”ל אומרת בהחלטתה כי “החלטה זו היא בכפוף לאמור להלן: א. על המשרד לצרף נספח תקציבי ביחס לשלב המיפוי החתום בידי חשב, טרם חתימת ההסכם. ב. ביצוע כל פרוייקט יאושר ע”י חשב המשרד. ג. יש לדווח אחת לשנה לוועדת המכרזים המשרדית אודות סטטוס התקדמות הפרוייקט וניצול התקציב”. [ההדגשה – במקור].

בהחלטת ממשלה מס’ 2025 מיום 23.9.2014 בנושא “תוכנית רב שנתית לפיתוח הדרום” נקבע כי תגובש תוכנית אסטרטגית לקידום העיר באר שבע כ”עיר דיגיטלית” בהסתמך על מודלים של ערים דיגיטליות מתקדמות בעולם ולצורך כך הוקצה תקציב של 2 מיליון ₪.

מטה “ישראל דיגיטלית” ועיריית ב”ש יצאו למיזם “עיר דיגיטלית” שיעדיו: פיתוח הנגב והפיכת ב”ש למודל חיקוי בארץ ובעולם לעיר דיגיטלית; שיפור השירות הניתן לאזרחים באמצעים דיגיטליים; קידום יעדי הממשלה בדבר צמצום פערים, שיפור שירותים, צמצום הבירוקרטיה ופיתוח הדרום.

מיזם עיר דיגיטלית מקדם יעדים שהציבה ממשלת ישראל. מיזם זה עשוי להוות מודל לערים נוספות בישראל לקידום המימשל הטכנולוגי ולפיכך חשיבותו.

מדובר בפרוייקטים הניתנים לביצוע ע”י העירייה בלבד או בשיתופה, במסגרת תפקידיה עפ”י דין. במסגרת התוכנית יתבצעו מספר פרוייקטים בתחומים נבחרים כמו פריסה של סיבים אופטיים בבעלות העיר, יישומים בתחומי החינוך והרווחה ועוד.

ההתקשרות עם העירייה תהיה בהסכם מסגרת שיכלול שני שלבים: שלב מיפוי ותכנון [שייארך כחצי שנה] ושלב ביצוע [שייארך כ- 3.5 שנים מתום מועד השלב הראשון].

הערת עורך Read IT Now: ב- 3 בספטמבר 2015 דיווחתי כאן באתר כי בישיבת הממשלה ביום א’ 6.9.2015 אושרה הצעה של ראש הממשלה בנושא הטבה למעסיקים בתחום הסייבר בקריית הסייבר הלאומית בבאר-שבע. מוערך כי ההטבה תעמוד על סך של כ- 350 מיליון ₪.

את תכנית המענקים גיבש צוות בראשות מנכ”ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר יחד עם ראש אגף התקציבים במשרד האוצר אמיר לוי וראש מטה הסייבר הלאומי ד”ר אביתר מתניה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבת הממשלה כי “קידום קריית הסייבר ופארק ההייטק המתפתח זהו שינוי אסטרטגי לישראל תוך יצירת אנרגיות חדשות (…) אנחנו לוקחים מנוע צמיחה והשקעה ממשלתי והופכים אותו לתעשייה עולמית בדרום. מדובר בהשקעה ממשלתית שאנו ממנפים לבריתות ביטחוניות (…) אנו דוחפים לכך שבאר שבע תהיה בירת הסייבר של חצי הכדור המזרחי. יהיו לכך השלכות גדולות וחיוביות על הנגב כולו. זהו מהלך בעל משמעות היסטורית ועלינו לדחוף אותו קדימה במלוא העוצמה. יש כאן שילוב של התבססות על שוק מקומי, יכולת תרגום ליכולות לאומיות והשתלבות עם השוק הפתוח – זה מה שמחזק כלכלה ומצמיח אותה קדימה”.

חברות הסייבר שיתמקמו בקריית הסייבר יקבלו מענקים כשיעור מהשכר המשולם לעובדי הסייבר שהן מעסיקות. גובה המענק צפוי לרדת בחלוף הזמן (מתווה יורד), מתוך מטרה למשוך מספר משמעותי של חברות לקריית הסייבר כבר בשלוש השנים הקרובות. להחלטת הממשלה צפויות להיות השפעות חיוביות על כלל המשק, ולא רק על באר שבע, שכן היא מעניקה הטבות נוספות לחברות שיישארו  בישראל את הקניין הרוחני שלהן, או כאלו שיביאו אותו מחו”ל. שיעור המענק לחברות שישאירו את הקניין הרוחני שלהן בישראל יהיה גדול ב- 5 נקודות אחוז. חברות שיביאו את הקניין הרוחני שלהן לישראל, יקבלו מענקים גדולים אף יותר עם תוספת של 10 נקודות אחוז, כך שיוכלו להגיע עד ל- 30% משכר עובדי הסייבר.

בהצעת ההחלטה נאמר בין היתר כי  בהמשך להחלטות ממשלה קודמות ובמטרה ליצור ‘מסה קריטית’ של תעשייה בתחום הגנת הסייבר אשר תשתלב באקוסיסטם שלם ובר-קיימא בתחום זה, ראש מטה הסייבר הלאומי יפרסם נוהל יישום למתן הטבה למעסיקים בתחום הסייבר באמצעות הפחתת עלויות תעסוקה בהתאם לשורת עקרונות.

ההטבה תינתן אך ורק לתאגידים המעסיקים עובדים בפעילות סייבר בקריית הסייבר הלאומית בבאר שבע.

תקופת ההטבה תהיה לא מוקדם יותר מיום 1.1.2016 והיא תסתיים ביום 31.12.2023 [כלומר, משך תקופת ההטבה לא יהיה מעבר לשבע שנים].

בכל מועד נתון במהלך תקופת ההטבה לא יינתנו הטבות בגין יותר מ- 2,500 עובדי סייבר, כמחצית ממספר המועסקים בתחום בישראל כיום.