אושרה התקשרות המשך (בהיקף 15.5 מיליון ש”ח) של משרד הבריאות עם מיקרוסופט עד סוף 2021

וועדת הפטור המרכזית בחשב הכללי במשרד האוצר אישרה התקשרות המשך של משרד הבריאות עד לסוף השנה הנוכחית לרישוי תוכנות מיקרוסופט.

בהחלטת הוועדה נאמר כי הוחלט לאשר את ההתקשרות ההמשך לתקופה שמיום 27.6.2021 ועד ליום 31.12.2021

“כמו כן הוועדה מנחה את המשרד כי ההסכם החדש לשנת 2022  והלאה יהיה במסגרת הסכם הרישוי של כלל הממשלה וכי כל שירותי הענן שיינתנו במסגרת ההסכם עם נימבוס ככל שידרשו, יקבלו מענה במסגרת מכרז מרכזי נימבוס בלבד”.

בנימוקי הוועדה נאמר בין היתר כי “משרד הבריאות – חטיבת המרכזים הרפואיים מבקש להתקשר עם מיקרוסופט לטובת שכירת זכויות שימוש (Subscription) למוצרי מיקרוסופט עבור המרכזים הרפואיים.

“בשנת 2014 חתם המשרד עם החברה על הסכם לשכירת זכויות שימוש למוצרי מיקרוסופט עבור המרכזים הרפואיים.

“כצעד משלים, נבחר הספק נס א.ט. בע”מ כמפיץ המורשה לאספקת מוצרי מיקרוסופט במסגרת ההסכם.

“ההסכם הנוכחי הסתיים ביום 31 בדצמבר 2020 ומאז המשרד מנהל תהליך משא ומתן מול החברה וטרם גיבש הסכם חדש.

“לאור האמור, המשרד מבקש לחתום על הסכם להארכת תוקפו. מדובר בהסכם רישוי עצמאי של המשרד עבור המרכזים הרפואיים, זאת על אף שלמעשה הם אמורים להיכלל בהסכם הרישוי של הממשלה אשר נחתם לאחרונה ביום 12.11.2018 ועתיד להסתיים ביום 31.12.2022.

“בהסכם ההארכה המדובר לשנת 2021 , החברה שינתה את ההסכם כך שיהיה מעבר מרישוי לפי עמדה לרישוי לפי משתמש.

“בחוות דעתו של מינהל הרכש הממשלתי צויין כי מעבר רישוי לפי משתמש טומן בחובו סיכון ניכר, שכן בבתי-החולים קיימות עמדות מחשב רבות המשמשות צוותי רפואה שונים, כך שלמעשה כמות המשתמשים לכל עמדה יכולה להיות גבוהה.

“לאור האמור, מעבר למודל רישוי לפי משתמש, עלול לדרוש מבתי-החולים לשכור רישיונות בהיקף גבוה מאוד ביחס להיקף הקיים.

“מהמשרד נמסר בתגובה לעמדת מינהל הרכש כי לא אמורה להיות הגדלה של המסגרת התקציבית מהפטור הנוכחי.

“על כן המשרד מבקש להתקשר עם החברה כספק יחיד בנסיבות העניין שכן הפסקת השירות מהחברה עלולה להשבית מערכות רבות בבתי החולים הממשלתיים ולהסב נזק רב.

“החלק המרכזי בהסכם (כ- 69%) הינו למוצרים “ייחודיים”, לגביהן נבחן ואושר בשלב זה כי מיקרוסופט הינה בבחינת ספק יחיד על ידי מינהל הרכש הממשלתי לגבי יתר המוצרים, “לא ייחודיים” (או, כ- 31%), פירסם המשרד דבר כוונה להתקשרות ולגביו התקבלה השגה. לאחר דיון בוועדת המכרזים הוחלט לדחותה.

“הוועדה מאשרת את ההתקשרות בפטור ממכרז עד ליום 31.12.2021 וזאת על מנת להבטיח רציפות תפעולית של עבודת בתי-החולים וכן על מנת לאפשר לחטיבת בתי-החולים להיערך לחידוש הסכם לשנים 2022 והלאה על בסיס ההסכם הממשלתי של מינהל הרכש.

“מר אביתר פרץ, מנהל תחום בכיר חדשנות ודיגיטל במנהל הרכש הממשלתי ממליץ לאשר את ההתקשרות”.