אושרה הרחבת ההתקשרות של רמ”י בפטור ממכרז עם חברת טלאול להפעלת המוקד הטלפוני של הרשות [בהיקף כספי של 2.69 מיליון ₪ ל- 4 חודשים]

הגוף המפרסם: רשות מקרקעי ישראל (רמ”י) [לשעבר, מינהל מקרקעי ישראל (ממ”י)]

שם הספק: חברת טלאול [Teleall]

מהות ההתקשרות: הרחבת ההתקשרות עם החברה לצורך הפעלת המוקד הטלפוני של רמ”י

היקף כספי מבוקש: 8.2 מיליון ₪ כולל מע”מ

התחלת ההתקשרות: 28 בפברואר 2016; סיום ההתקשרות: 31 ביולי 2016

היקף כספי מאושר: 2,691,000 מיליון ש”ח

החלטה: אושר ע”י רו”ח יהלי רוטנברג סגן בכיר לחשבת הכללית בהמלצת וועדת הפטור ממכרז הממשלתית

הערות: וועדת הפטור ממכרז הממשלתית מדגישה בהחלטתה מ- 23 במארס 2016 כי “הגדלה זו תאפשר פיתרון זמני שבמסגרתו המוקד הטלפוני הנחוץ לרמ”י ימשיך לפעול ומתווה תקני הסטודנטים המאושרים יגובש. הגדלה זו תאפשר לרמ”י לגבש את מתווה המכרז העתידי ותמע את סגירת המוקד הטלפוני” [ההדגשה – במקור].

החל מסוף שנת 2006 טלאול מפעילה  מוקד שירות טלפוני ממוחשב עבור רשות מקרקעי ישראל מכוח זכייתה במכרז שפורסם בשנת 2005. המוקד מספק שירותי מענה טלפוני בנושאי דמי היוון, דמי חכירה שנתיים, בדיקת מצבי חשבון וכו’. כמו כן המוקד מפנה פניות שאין באפשרותו לטפל בהן – למחוז הרלבנטי ברמ”י.

בחודש מאי 2013 הוסכם עם וועד העובדים וההסתדרות כי על רמ”י לעבור להפעלת מוקד טלפוני פנים ארגוני בתוך כ- 18 חודשים ועד למועד הפעלת מוקד זה סוכם כי תימשך הפעלת המוקד הטלפוני באמצעות חברה חיצונית.

משלב זה התנהל תהליך ארוך של דיונים ובחינות כולל אפשרות של עריכת מכרז מתכלה והשגת תקני סטודנטים לעבודה במוקד הטלפוני הפנים-ארגוני שיבוא במקום המוקד החיצוני.

נכון להיום המתווה הכללי של המכרז כבר קיים אולם מאז ינואר 2015 אגף התקציבים במשרד האוצר טרם עידכן לגבי כמות התקנים המאושרים למישרות סטודנט במוקד הטלפוני העתידי. “לנוכח אי הוודאות בנושא זה, נמנעה האפשרות מרמ”י לגבש מתווה מדוייק של המכרז האמור ועל כן נמנעה האפשרות לצאת באופן מסודר למכרז לשם מציאת ספק חלופי לחברת טלאול”.

ב- 13 במארס 2016 נערך דיון בהשתתפות גורמים מאגף החשכ”ל במשרד האוצר, אגף התקציבים במשרד האוצר ורמ”י וסוכם בו כי אגף התקציבים יעדכן בעניין תקני כוח האדם בתוך חמישה ימים וכי רמ”י תפרסם את המכרז החדש בתוך שלושה חודשים.

נכון למועד החלטת וועדת הפטור, 23.3.2016, אגף התקציבים “טרם עדכן לגבי מספר התקנים המאושרים וקיימת הערכה כי תשובה סופית תגובש בימים הקרובים. יחד עם זאת, וללא תלות בכמות תקני הסטודנטים שיאושרו, הלו”ז הצפוי להקמת המוקד החדש הוא כשנה.