אושרה הצעה לדיון דחוף בכנסת בנושא “פעילות בזק לסיכול רפורמת האינטרנט המהיר תוך כדי הטעיית צרכנים”

יו”ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין וסגני היו”ר אישרו ב-4.1.2016  הצעה של הח”כים נורית קורן, מיקי לוי, אוסאמה סעדי וזוהיר בהלול לקיום ‘דיון דחוף’ בוועדת הכלכלה בנושא “פעילות בזק לסיכול רפורמת האינטרנט המהיר תוך כדי הטעיית צרכנים“.

ח”כ נורית קורן, סגנית יו”ר הכנסת, כתבה בפנייתה אל יושב הראש: “אבקש להעלות על סדר יומה של הכנסת הצעה דיון מהיר בנושא פעילות בזק לסיכול רפורמת השוק הסיטונאי הטעיית לקוחות. בחודשים האחרונים מתרבים הדיווחים על פעולות שעושה בזק על מנת לסכל את התחרות שהתפתחה באמצעות רפורמת השוק הסיטונאי שבמסגרתה ספקי אינטרנט יכולים להציע לציבור הלקוחות קווי אינטרנט זולים. מספר עיתונים דיווחו על התלונות של הלקוחות וספקי האינטרנט ובתחקיר ששודר בערוץ 10, נחשף כי חברת בזק מעדיפה ומקדמת את בזק בינ”ל וספקי אינטרנט ממזרח ירושלים על פני ספקי האינטרנט האחרים שמתחרים בה, מטעה את הציבור בכך שהיא אינה מציעה ללקוחות את ההצעות הזולות ביותר, נמנעת מלהציע ללקוחות את ספקי האינטרנט באופן שוויוני כפי שהיא מחויבת לעשות. לאור זאת יש צורך בזימון דחוף לדיון בהשתתפות כל הגורמים הרלוונטיים בכנסת”.

טרם נקבע מועד לדיון בנושא בוועדת הכלכלה בכנסת.

יו”ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין וסגני היו”ר אישרו ב-4.1.2016  גם הצעה של הח”כים עבדאללה אבו מערוף, מירב בן-ארי, מיכל רוזין, רויטל סויד ועליזה לביא לקיום ‘דיון דחוף’ בוועדת המדע והטכנולוגיה בנושא “השפעות חברתיות אפשריות של היישומון החדש בליינדספוט“.

הדיון בנושא זה בוועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת נקבע ל- 18 בינואר 2016.