אושרה הנחת הצעת חוק של ח”כ נחמן שי על שולחן הכנסת: הצעת חוק התקשורת (בזק ושידורים) (תיקון – צבירת יחידות של שירותי גלישה באינטרנט באמצעות רט”ן מחוץ לישראל)

יושב-ראש הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין וסגניו אישרו ב- 12 במאי 2014 הנחת הצעת חוק של ח”כ נחמן שי על שולחן הכנס: הצעת חוק התקשורת (בזק ושידורים) (תיקון – צבירת יחידות של שירותי גלישה באינטרנט באמצעות רט”ן מחוץ לישראל), התשע”ד–2014.

בדברי ההסבר להצעת החוק נאמר כי “חברות הסלולר מציעות היום למנוייהן מגוון רחב של חבילות גלישה לשימוש בחו”ל באמצעות המכשירים הסלולריים. היקף החבילה והתשלום עבורה נקבע מראש. ואולם, החבילות המוצעות למנויים אינן ניתנות לצבירה, כך שמנוי שלא מנצל את כל היקף חבילת הגלישה בחו”ל מאבד את השירות שרכש ואת הכסף ששילם. חברות הסלולר לא מאפשרות להוסיף את היתרה שהייתה למנוי לצורך שימוש בחודש אחר, ובכך מאלצות את המנויים להוציא סכומי כסף נוספים בפעם הבאה שהם מבקשים לרכוש חבילת גלישה בחו”ל.

“חשוב לציין שכיום הטכנולוגיה מאפשרת מעקב של החברה אחר כמות היחידות שבהן השתמש המנוי בפועל.

“ההצעה מבקשת לתקן את הפגיעה האמורה במנויים, ולחייב את חברות הסלולר לאפשר למנוייהן לצבור את יתרת החבילה שלא נוצלה לשימוש במועד אחר. על-מנת לא להעמיס על חברות הסלולר בבואן לעקוב אחר יתרות זניחות, מוצע לאפשר לשר התקשורת לקבוע בתקנות את היקף היתרה המינימאלית אשר חברות סלולר תחויבנה לאפשר את צבירתן”.

הצעת חוק זהה הונחה על שולחן הכנסת השמונה-עשרה על ידי חבר הכנסת אלכס מילר וקבוצת חברי הכנסת.