אושרה הנחת הצע”ח פרטית על שולחן הכנסת: הצעת חוק חובת פרסום הודעות באינטרנט

20:29 01.03.2016

קטגוריות: אינטרנט פרסום/שיווק/מדיה

תגים:

יו”ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין וסגני היו”ר אישרו ב-29.2.2016 הנחה על שולחן הכנסת הצעת חוק (פ/2694/20) של חברי הכנסת נורית קורן, מירב בן ארי, שרן השכל, יעקב מרגי, מיכל בירן, קסניה סבטלובה, איילת נחמיאס ורבין, יוסי יונה, תמר זנדברג, מיכל רוזין, אברהם נגוסה, אמיר אוחנה, חמד עמאר, אוסאמה סעדי, יואב קיש, ענת ברקו, דוד ביטן, אורלי לוי אבקסיס, יעל גרמן, רועי פולקמן, יפעת שאשא ביטון ורוברט אילטוב.

בדברי ההסבר להצעת חוק חובת פרסום הודעות באינטרנט, התשע”ו – 2016 נאמר כי “כיום יש הוראות רבות בחקיקה המטילות חובת פרסום מידע לציבור בכלי התקשורת, בעיקר בעיתונות הכתובה.

“בבסיס חובת הפרסום עומדת התפיסה שבנושאים מסוימים יש להביא מידע לידיעת הציבור כדי לאפשר לו להביע את עמדתו ולהשתמש במידע לצרכיו.

“בשל חוסר עקביות בנוגע למקום הפרסום ולמועדו, ועקב ניסוחים שלעתים אינם ברורים די, יש חשש כי הפרסום במתכונתו הנוכחית אינו מממש את זכות הציבור לדעת מההיבט המעשי אלא בעיקר מההיבט ההצהרתי.

“הצעת חוק זו נועדה להתאים את המצב לתמורות שהתחוללו בשוק התקשורת בשנים האחרונות ולהתאים לדור הדיגיטלי ולהנגשת המידע את שקיפותו לכלל הציבור.

“להצעת חוק זו יתרונות רבים: זמינות הפרסום, נגישותו, יכולת תפעולית נוחה, אפשרויות הפצה חדשות – היכולת לפרסם מידע ב’שטח פרסום’ כמעט לא מוגבל ולעשותו לנגיש ולזמין באמצעות מנועי חיפוש, הפצה ישירה לבעלי עניין לתיבת הדואר האלקטרוני ועוד. בנוסף הצעת חוק זו תורמת לשמירה על הסביבה.

“הצעת החוק קובעת שהמדינה תקים אתר אינטרנט ממשלתי שיוקם לצורך יישום החוק בתוך שישה חודשים מכניסת החוק לתוקפו. כמו כן החל מהקמתו של האתר ולמשך שלוש שנים תפרסם המדינה הפנייה לאתר בעיתונים הזמינים לציבור”.

יצויין כי הצעת חוק דומה בעיקרה הונחה על שולחן הכנסת השמונה-עשרה על ידי חברי הכנסת כרמל שאמה הכהן ואריה ביבי (פ/2701/18).