אושרה הנחת הצע”ח פרטית על שולחן הכנסת: הצעת חוק סינון אתרים פוגעניים במקומות ציבוריים

15:25 05.12.2019

קטגוריות: אינטרנט

תגים:

יו”ר הכנסת והסגנים אישרו ב- 25.11.2019 הנחה על שולחן הכנסת הצעת חוק (פ/894/22) של חברי הכנסת אורי מקלב, משה גפני ויעקב אשר.

בדברי ההסבר להצעת חוק סינון אתרים פוגעניים במקומות ציבוריים נאמר כי “מנתוני מרכז המחקר והמידע של הכנסת, שפורסמו במסמך בנושא “פיקוח והגבלות על תכנים באינטרנט לצורך הגנה על ילדים ובני נוער“, עולה כי 60% מהילדים בגילאי 9-18 נחשפו לאתרים פוגעניים ולתוכן פוגעני ברשת האינטרנט, ובחלק גדול מהמקרים החשיפה אינה מרצונם ואינה מכוונת. אתרים ותכנים אלה עלולים לפגוע קשות בילדים ולהציג בפניהם תמונה קשה ומעוותת של המציאות.

“בשל תיקון שנערך בעבר בחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ”ב – 1982, כיום חלה חובה על ספקיות האינטרנט להעניק למעוניינים בכך שירות לסינון אתרים פוגעניים, ללא תשלום. תיקון זה סייע אמנם להורים המעוניינים בכך להגן על ילדיהם מפני אתרים פוגעניים במרחב הביתי, אולם במקומות ציבוריים רבים דוגמת רשויות מקומית, רשויות ציבוריות, מתחמי נותני שירותי תחבורה ציבורית ובתי עסק, מתאפשרת לציבור הרחב גלישה חופשית ברשת האינטרנט, בעיקר באמצעות רשת אינטרנט אלחוטית (Wi-Fi), ללא כל סינון. בין המשתמשים בשירות זה ישנם גם ילדים, היכולים כאמור לגלוש באינטרנט בחופשיות, ללא כל הגבלה או סינון.

“לפיכך, מוצע לחייב רשות ציבורית, תאגיד, מוסד לימוד, עסק, ספריה ומפעיל שירותי תחבורה, המאפשרים גלישה חופשית באינטרנט לציבור, להפעיל כברירת מחדל שירות סינון אתרים פוגעניים, למעט כשהגלישה מתבצעת באמצעות קוד גישה ייחודי שיימסר לבני שמונה עשרה ומעלה ועל פי בקשתם”.

* הצעת חוק זהות הונחו על שולחן הכנסת התשע-עשרה על ידי חבר הכנסת אורי מקלב וקבוצת חברי הכנסת (פ/2810/19), ועל שולחן הכנסת העשרים על ידי חבר הכנסת אורי מקלב וקבוצת חברי הכנסת (פ/1667/20).