אושרה הנחת הצע”ח פרטית בנושא הצעת חוק השידור הציבורי (תיקון – שידורים בשפה הערבית), התשע”ה – 2014

18:29 04.11.2014

קטגוריות: כללי

תגים:

בישיבת יושב-ראש הכנסת וסגניו שהתקיימה ביום שני, 3 בנובמבר 2014, אושרה, בין היתר, הנחת הצעת חוק פרטית פרטית של ח”כ פריג’ עיסאווי בנושא הצעת חוק השידור הציבורי (תיקון – שידורים בשפה הערבית), תשע”ה – 2014.

בהצעה הפרטית [פ/2841/19] נאמר כי בחוק השידור הציבורי, התשע”ד–2014  בסעיף 7(ה), במקום “לאוכלוסייה הערבית בישראל” יבוא “שיופנו לאזרחי המדינה הערבים, אשר ישקפו את התרבות הערבית ואת הנושאים העומדים על סדר היום של החברה הערבית בישראל”.

בדברי ההסבר להצעת החוק נאמר כי “בתחילת דרכם, שימשו שידורי קול ישראל בערבית ככלי תעמולה ישראלית אל מול תושבי מדינות  ערב והמיעוט הערבי בישראל. בחלוף השנים השתנה אופי השידורים, ונוספו שידורים אשר לא רק שודרו בשפה הערבית אלא אף שיקפו את התרבות הערבית. ואולם, החשדנות כלפי השידורים בערבית בקרב הציבור הערבי בישראל, לא נעלמה.

“בחוק השידור הציבורי, התשע”ד – 2014, אין המדובר רק בשידורי רדיו בשפה הערבית אלא בהקמת ערוץ טלוויזיה חדש שישדר בשפה הערבית בלבד. במצב זה יש לפעול לחיזוק הלגיטימציה של השידור הציבורי בקרב אזרחי ישראל הערבים ולהבטיח כי לא יהיה מדובר רק בשידור תכנים בערבית, אלא שהתכנים ישקפו את התרבות הערבית ואת הנושאים העומדים על סדר יומה של החברה הערבית בישראל.

“הצעת החוק מבקשת להבטיח שהשידורים בשפה הערבית יעסקו במכלול הנושאים המעסיקים את החברה הערבית בישראל, במחלוקות בתוך החברה הערבית בישראל ובינה לבין חברת הרוב היהודית וכמובן גם בתרבות הערבית –  הן תרבות המקום והן התרבות הערבית מרחבי העולם הערבי כולו.

“מדינת ישראל ראויה לשידור ציבורי איכותי גם בערבית, שישמש כבית לעיתונות חוקרת ואמיצה וכמקור מידע ותרבות אמין ומקובל על החברה הערבית בישראל ואולי אף מחוצה לה. שידור ציבורי שיזכה למוניטין של אמינות ושלא יהסס לגעת בכל נושא, כואב ושנוי במחלוקת ככל שיהיה”.