אושרה הנחה על שולחן הכנסת של הצעת חוק פרטית (פ/2911/19) הצעת חוק הרשות השנייה לטלויזיה ורדיו (תיקון – איסור הפליה מחמת גיל)

14:38 02.12.2014

קטגוריות: כללי

תגים: ,

בישיבת יושב-ראש הכנסת ח”כ יולי (יואל) אדלשטיין וסגניו שהתקיימה ביום שני, 1.12.2014, הוחלט בין היתר לאשר הנחת שורה של הצעות חוק על שולחן הכנסת לרבות הצעת חוק פרטית של ח”כ שולי מועלם-רפאלי וחכי”ם נוספים.

בדברי ההסבר להצעת החוק [(פ/2911/19) הצעת חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו (תיקון – איסור הפליה מחמת גיל)] נאמר כי “עד לפני  מספר שנים, סעיפי איסור הפליה כללו רשימה סגורה של עילות מוכרות וידועות (כגון איסור הפליה מחמת דת, גזע מין או לאום), אך לא כללו איסור הפליה מחמת גיל.

“בעקבות הזדקנות החברה הישראלית והעליה במודעות לתופעת הגילנות וההפליה מחמת גיל, תוקנו בשנים האחרונות כמעט כל החוקים בישראל באופן שהוסף איסור הפליה גם מחמת גיל. כך לדוגמה, בשנים האחרונות תוקנו חוק זכויות החולה, התשנ”ו – 1996, חוק איסור לשון הרע, התשכ”ה – 1965, חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה, התשמ”ח – 1988, חוק איסור הפליה בשירותים ובכניסה למקומות בידור ומקומות ציבוריים, התשס”א – 2000 ועוד.

דבר החקיקה האחרון שמפרט איסור הפליה כללי אך אינו כולל גם את איסור ההפליה מחמת גיל  הוא חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, התש”ן – 1990.

הצעת החוק מבקשת לתקן ליקוי זה, וליישר קו עם כלל החקיקה הישראלית, כך שלא יהיה ניתן לשדר שידורים שיש בהם הסתה להפליה על רקע גיל.

הצעת החוק נוסחה בסיוע הקליניקה לשינוי חברתי, המרכז האקדמי למשפט ולעסקים, ועמותת המשפט בשירות הזיקנה.