אושרה הגשת הצעת חוק פרטית בכנסת בנושא צבירת יחידות של שירותי גלישה באינטרנט באמצעות רט”ן מחוץ לישראל

בישיבת יושב-ראש הכנסת וסגניו שהתקיימה ב- 17 בנובמבר 2014 אושרה הגשת הצעת חוק פרטית של ח”כ אלכס מילר וקבוצה של חברי כנסת.

מדובר בהצעת חוק פרטית פ/2875/19 העוסקת בהצעת חוק התקשורת (בזק ושידורים) (תיקון – צבירת יחידות של שירותי גלישה באינטרנט באמצעות רט”ן מחוץ לישראל), התשע”ה – 2014.

ההצעה קובעת את התוספות הבאות: “נקבע בהסכם ההתקשרות בין מנוי לבין בעל רישיון כללי למתן שירותי רדיו טלפון נייד או בעל רישיון רדיו טלפון נייד ברשת אחרת, כי המנוי ישלם תשלום חודשי קבוע בעד מספר יחידות של שירות גלישה באינטרנט באמצעות ציוד קצה רט”ן מחוץ למדינה, ובפועל לא השתמש המנוי בחודש כלשהו במספר היחידות האמורה, כולו או חלקו, יצבור המנוי את היתרה שבעדה שילם לשימוש במועד אחר שיבחר” וכי “השר יקבע מספר יחידות מזערית שניתן יהיה לצבור לפי הוראות סעיף זה”.

בהסבר להצעת החוק נאמר כי “חברות הסלולר מציעות כיום למנוייהן מגוון רחב של חבילות גלישה לשימוש בחו”ל באמצעות המכשירים הסלולריים. היקף החבילה והתשלום עבורה נקבע מראש. ואולם, החבילות המוצעות למנויים אינן ניתנות לצבירה כך שמנוי שלא מנצל את כל היקף חבילת הגלישה מאבד את השירות אותו רכש ואת הכסף אותו שילם.

“חברות הסלולר לא מאפשרות להוסיף את היתרה שהייתה למנוי לצורך שימוש בחודש אחר וכך מאלצות את המנויים להוציא סכומי כסף נוספים עבור רכישה של חבילת גלישה בחו”ל בחודשים אחרים.

“חשוב לציין שכיום הטכנולוגיה מאפשרת מעקב של החברה אחר מספר היחידות בהן השתמש המנוי בפועל.

ההצעה מבקשת לתקן את הפגיעה האמורה במנויים ולחייב את חברות הסלולר לאפשר למנוייהן לצבור את יתרת החבילה שלא נוצלה לשימוש במועד אחר. על-מנת לא להעמיס על חברות הסלולר בבואן לעקוב אחר יתרות זניחות, מוצע לאפשר לשר התקשורת לקבוע בתקנות את היקף היתרה המינימלית אשר חברות סלולר תחויבנה לאפשר למנוי לצבור”.

הצעת חוק זהה הונחה שולחן הכנסת ה- 18 ע”י ח”כ אלכס מילר וקבוצת חברי כנסת (פ/3327/18)  ועל שולחן הכנסת ה- 19 ע”י ח”כ נחמן שי (פ/2461/19).