אושרה הגשת הצע”ח פרטית בכנסת: הצעת חוק התקשורת (בזק ושידורים) (תיקון – קליטה בטלפון נייד בכל חלקי הארץ)

07:57 10.12.2021

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל

תגים: ,

נשיאות הכנסת אישרה הנחה על שולחן הכנסת של הצעת חוק פרטית [פ/2656/24] של ח”כ נעמה לזימי: הצעת חוק התקשורת (בזק ושידורים) (תיקון – קליטה בטלפון נייד בכל חלקי הארץ).

בדברי ההסבר להצעת החוק נאמר כי “קיימות בעיות חוזרות ונשנות של קליטה בטלפונים ניידים באזורים רבים בארץ ובאזור הדרום בפרט. היעדר פריסת תשתית סלולרית בכל רחבי הארץ שתאפשר קליטה נאותה מהווה סכנה בטיחותית וביטחונית מן המעלה הראשונה.

“לרשות תושבי מדינת ישראל עומדת הזכות היסודית להשתמש במכשירים הניידים שלהם בארץ כולה ואין כל צידוק לפגוע בשירות בסיסי זה הניתן לציבור באמצעות הענקת רישיון משרד התקשורת לחברות הסלולר.

“כמו כן, במציאות הביטחונית הישראלית יש חשיבות רבה לזמינות השימוש במכשירים ניידים באיכות קליטה ושידור נאותה בכל חלקי הארץ. בעתות חירום בולט במיוחד הצורך באיכות קליטה ושידור לתושבים ולמטיילים הנמצאים במקומות מרוחקים.

“הצעת החוק מסמיכה את שר התקשורת לקבוע ברישיון כללים לעניין חובתו של בעל רישיון למתן שירותי טלפון נייד לפעול לקליטה נאותה המאפשרת קיום שיחה תקינה בכל רחבי הארץ. כמו כן, מוצע לקבוע כי השר ידווח על הפיקוח שלו על הוראות הסעיף באופן שנתי לוועדת הכלכלה של הכנסת. כך תובטח האפשרות כי לאזרחי ישראל תהיה קליטה סלולרית בכל רחבי הארץ ובכל עת”.

* הצעת חוק דומה בעיקרה הונחה על שולחן הכנסת העשרים על ידי חבר הכנסת נחמן שי וקבוצת חברי הכנסת (פ/4335/20).

** ידיעה בנושא זה [לפיה וועדת השרים החליטה לדחות את הצעת החוק כפי שהוגשה לפני מספר שנים] פירסמתי ב- 12.12.2017 כאן.