אושרה הגשת הצע”ח פרטית בכנסת בנושא ההוצאה לפועל (תיקון – טלפונים ניידים ומחשבים אישיים)

13:50 31.12.2021

קטגוריות: חומרה והיקפי טלקום/וויירלס/מובייל

תגים:

נשיאות הכנסת אישרה (27.12.2021) הנחה על שולחן הכנסת של הצעת חוק פרטית  העוסקת בנושא ההוצאה לפועל (תיקון – טלפונים ניידים ומחשבים אישיים) של ח”כ גלעד קריב.

בדברי ההסבר להצעת החוק [פ/2858/24] נאמר כי “בשנים האחרונות הופכים המחשבים האישיים והטלפונים הניידים לכלי עבודה ולימוד חשובים, והשימוש בהם, בפרט במסגרת בית ספרית, הולך ונעשה משמעותי יותר.

“דווקא היום, לאחר התפרצות והתפשטות נגיף הקורונה (COVID-19) והשימוש העולה באפליקציות שונות, בפרט לצורך לימודים מרחוק, מתחוורת הפגיעה המשמעותית שבנטילת מחשבים אישיים וטלפונים ניידים, הן של מבוגרים והן של ילדים.

“אשר על כן, דומה כי קיים צורך ממשי בתיקון חוק ההוצאה לפועל, התשכ”ז – 1967 כך שמחשבים אישיים וטלפונים ניידים המשמשים את החייב ובני ביתו המתגוררים עימו, לא יעוקלו במסגרת הליך ההוצאה לפועל, פן תהיה פגיעה קשה ובלתי מוצדקת הן בילדיו של החייב והן בפרנסתו ובפרנסת בני ביתו.

“כיום, על פי החוק, ניתן לעקל מחשבים אישיים תוך הותרת מחשב אחד בלבד הדרוש לחייב ולבני משפחתו החיים עמו, ולעקל טלפונים ניידים של החייב ובני משפחתו, למעט טלפון נייד בודד או טלפון נייח.

“כאמור, לנוכח השינויים הברורים והמתפתחים בעולם היום, ככלל, אין די במחשב אחד ובטלפון אחד על מנת לספק את הצרכים הבסיסיים ביותר של החייב ובני משפחתו החיים עמו.

“נוכח האמור, מוצע להוסיף לרשימת המיטלטלין שאינם ניתנים לעיקול את המחשבים האישיים והטלפונים הניידים המשמשים את החייב ובני משפחתו, ומוצע להתאים את התוספת החמישית לחוק לתיקון זה”.