אוניברסיטת ת”א תקיים בסוף יוני את אירוע שבוע הסייבר השנתי

משרד ראש הממשלה/מערך הסייבר הלאומי פירסם הודעה על כוונת התקשרות בפטור ממכרז עם החברה הכלכלית של אוניברסיטת תל-אביב לגבי אירוע שבוע הסייבר השנתי שיתקיים בתאריכים 27-30 ביוני 2022.

יוסי עזר יועץ ראש מערך הסייבר הלאומי כותב בין היתר בבקשת ההתקשרות כי ” אירוע שבוע הסייבר [Cyber Week] מאורגן על ידי אוניברסיטת תל אביב החל משנת 2011.

“האירוע הינו רצף כנסי סייבר המתנהלים במשך 5 ימים ברצף, האירוע הינו מהגדולים בעולם (מעל 8,000 משתתפים בשנת 2018 מהם כאלפיים מחו”ל) ומהגדולים בעולם שאינו כנס מסחרי.

“ייחודיותו של האירוע אינה רק בחוסר המיקוד מסחרי אלא העובדה כי הנושא המרכזי הינו אסטרטגיה ומדיניות סייבר נוכחית ועתידית והוא פונה לדרגי מקבלי החלטות וקובעי מדיניות.

“הצלחתו הרבה של שבוע הסייבר לאורך השנים ביססה את מעמדו כאחד הכנסים המובילים בעולם, המאפשר דיון מקצועי פורה ומפגש עם מומחי סייבר בכירים, וזוכה לסיקור תקשורתי נרחב ברחבי העולם. מדובר בכנס ייחודי באופיו אשר משלב בתוכו תכנים רבים ומגוונים מעולם הסייבר ומצליח לשלב באופן ייחודי את החיבור בין הממשלה, התעשייה והאקדמיה.

“חלק מהאירועים והנושאים שידונו השנה הם: מפגש בכירים וראשי הסייבר GCC ,פשיעת סייבר, כיפת ברזל גלובלית, מפגשי תעופה וים, עבודה מול תעשייה וחברות IR, האינטרנט של הדברים, רפואה וסייבר, הונאה ופשעי סייבר, התמודדות עם אירועי סייבר פיננסיים, הצפנה קוונטית, אינטליגנציה מלאכותית, מדיניות ופרטיות, אבטחת ענן, חברות הזנק, חיזוק שיתוף הפעולה ישראל-סינגפור ועוד.

“מאז הקמת מטה הסייבר (ובהמשך – מערך הסייבר), שבוע הסייבר הלך וגדל עם השנים, והפך להיות הכנס המוביל והמרכזי בארץ, המערך פועל בשיתוף פעולה עם אוניברסיטת תל אביב (הופעל בעבר במסגרת מיזם משותף עם האוניברסיטה). המערך שותף פעיל בכלל ימי הכנס, החל מהמליאה הראשית בו ינאם ראש המערך ומספר בכירי סייבר מהארץ ומהעולם (אורחי המערך) וכלה בפאנלים ובאירועי צד אשר ישתתפו דוברים ומשתתפים מטעם מהמערך. השנה ישתתפו נציגי המערך בכ- 15 אירועים שונים כאשר כארבעה אירועים הינם בהובלה ישירה של המערך בהתאם לאג’נדה וליעדי המערך.

“לשבוע הסייבר חשיבות רבה לפעילות המערך בתחום ההובלה הבינלאומית ובתחום קשרי החוץ של המערך ומדינת ישראל, באופן העולה בקנה אחד עם תפקידי המערך למובילות ולמיצוב בתחום זה כפי שהוגדרו בהחלטות הממשלה. הכנס מהווה פלטפורמה בעלת חשיבות למערך ליצירת שיתופי פעולה וחיזוק והעמקת הקשרים עם שותפים מהעולם, להצגת מדיניות ותפיסות הסייבר הישראליות וכן שיח אסטרטגי מול שותפים זרים.

“קיומו של שבוע ממוקד ומרוכז, בזמן שבו הוא נערך, באופן ובהיקף שבו הוא נערך, בשיתוף אקדמיה ומשתתפים זרים רבים, מאפשר לקובעי מדיניות ומקבלי החלטות בתעשייה ובממשלה במדינות רבות לכוון את ביקורם בישראל – באופן שמאפשר מיצוב של ישראל כמוקד בינלאומי למקבלי החלטות, וכן לקיום מפגשים בילטרליים ומולטילטרים לחיזוק ישראל כמעצמת סייבר ומובילה עולמית בתחום

“מערך הסייבר יוזם ופועל להזמנת שותפים ומקבילים זרים לכנס (לשבוע הסייבר הזמין המערך מעל 30 בכירים וראשי סייבר מהעולם). האירוע הינו פלטפורמה ליצירת שת”פ בינלאומי עמוק ורחב עם בכירים בתחום הסייבר בעולם ולקיום מפגשי בכירים. העובדה כי הקשרים מתבצעים במסגרת כנס מאפשרים מצד אחד לנהל דיונים פתוחים ולהעלות סוגיות פתוחות על השולחן בפורום רחב ומאידך מהווה עוגן משיכה לבכירים בתחום אשר מעוניינים לחזק את השת”פ עם ישראל בתחום, וכן להעמיק בסוגיות בתחומי הסייבר והטכנולוגיה.

“שבוע הסייבר מהווה נקודת ציון חשובה לחיבור תעשיית הסייבר, האקדמיה והממשלה לפעילות מערך הסייבר בתחומים השונים.

“מעורבות  מערך הסייבר מתבטאת בעיצוב הלו”ז ותכני הכנס, ביוזמה של קיום מושבים הרלבנטיים לקידום פעילות המערך, השפעה על תכנים הנמצאים במושבים השונים, כמו כן נציגיו משמשים כדוברים ופאנליסטים בחלק גדול מאירועי הכנס.

“בישראל יש שני כנסי סייבר מרכזיים: כנס סייברטק בחודש ינואר, ושבוע הסייבר של אוניברסיטת תל אביב בחודש יוני. המערך מעורב בשני הכנסים הללו כאשר שבוע הסייבר ביוני המערך מעורב אף יותר וזאת לאור הייחודיות והעיסוק בנושאי מדיניות ואסטרטגיה בסייבר, כנס זה מביא לישראל בכירי סייבר מהעולם העוסקים בנושאי בטחון לאומי ואסטרטגיה בתחום הסייבר והטכנולוגיה.

“כפי שהוסבר לעיל, כנס “שבוע הסייבר” הינו כנס ייחודי ומוביל בתחום. אין כיום עוד כנס כזה בישראל בהיקף, בתכנים, ובאורחים המגיעים לכנס זה. אוניברסיטת תל אביב הינה הגורם המארגן של אירוע “שבוע הסייבר” והיא זו האחראית על קיומו וארגונו של הכנס על שלל היבטיו המקצועיים והלוגיסטיים. על כן, קיום אירועי צד מטעם מערך הסייבר בתוך מסגרת הכנס לרבות שימוש בתשתיות הכנס, נדרשים לקיום באמצעות אוניברסיטת תל אביב בלבד, אשר הינה הספק היחיד לעניין ארגונו וקיומו של הכנס. לאור זאת מבקש להגדיר את אוניברסיטת תל אביב כספק יחיד לעניין מימוש כנסי צד והדרישות הנוספות שפורטו לעיל הנדרשות למערך באירוע “שבוע הסייבר”.

” נותני החסות לכנס הינם חברות בתעשיית הסייבר מהארץ ומהעולם כגון התעשייה האווירית לישראל (תע”א), מיקרוסופט, יבמ, צ’ק פוינט טכנולוגיות תוכנה, טים8, קראודסטרייק ישראל, סייברארק תוכנה, אנבידיה, אמדוקס ועוד רבים נוספים”.