אוניברסיטת מישיגן טוענת כי אינה צריכה להחזיר כספים לסטודנטים בשל המעבר מהוראה פרונטלית להוראה מקוונת עקב משבר קורונה

14:25 10.07.2020

קטגוריות: משפט

ב- 25 ביוני 2020 פורסם דיווח של Detroit Free Press  לפיו בהליך משפטי המתנהל נגדה טוענים באי כוחה של אוניברסיטת מישיגן כי אינה צריכה להחזיר כספים לסטודנטים בשל המעבר להוראה מקוונת עקב משבר קורונה.

לדברי מסמכים בתיק זה, באי הכוח טענו בשמה של האוניברסיטה כי הדבר נובע בעיקר מכך שלאוניברסיטה סמכות להחליט באיזו שיטת הוראה היא רוצה להשתמש. הם טענו כי החופש האקדמי מעניק את סמכות ההחלטה בעניין אופן ההוראה בידי האוניברסיטה ובידיה בלבד.

הפרקליטים טענו כי התביעה שהוגשה בידי סטודנטים על כך שאולצו לעבור לקורסים מקוונים צריכה להידחות על הסף. הם מסתמכים על פסק דין של בית-המשפט העליון של ארצות הברית וטוענים כי בתי-משפט צריכים להפגין איפוק משפטי ולכבד את השיפוט המקצועי של המוסדות להשכלה גבוהה לגבי החלטות אקדמיות.

אוניברסיטת מישיגן היא אחת מתוך שמונה אוניברסיטאות ציבוריות במדינת מישיגן ומתוך כמה ברחבי ארה”ב שנתבעו בידי סטודנטים שטענו בכתבי הטענות שלהם כי הוראה מרחוק היא אינה מה שהם שילמו בעדו.

עפ”י הדיווח, אוניברסיטת מישיגן עברה להוראה מקוונת ב- 27 הימים האחרונים של סימסטר חורף לאחר שהמושלת הוציאה הוראות המחייבות הישארות בבתים.

האוניברסיטה החזירה סכום של 1,200 דולר לכל אחד מהסטודנטים שהתגוררו במעונות ונאלצו להתפנות חזרה לבתיהם אולם לא ניתן כל החזר לגבי דמי הלימוד.

טרם נקבעו מועדים כלשהם להמשך ההליכים בתביעות הללו במישיגן.

הערת עורך Read IT Now: אתר זה היה הראשון לדווח על ארבע תביעות נפרדות (ובקשות לאשרן כתובענות ייצוגיות) בארץ נגד מוסדות שונים להשכלה גבוהה ע”י סטודנטים התובעים לקבל החזרים בשל שירותים נלווים ששילמו עבורם מראש (כמו, למשל, חנייה בקמפוס).