אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ טוען: שר התקשורת דוד אמסלם הוא כנראה “חולה קורונה אנוש”

יכול להיות שזו הייתה בדיחה לקראת האחד באפריל ובעייה חמורה של הבנת הנקרא מצידי [או אף היעדר חוש הומור בריא (תרתי משמע)]. מסתבר כי אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ הוא אכן ברוך כישרונות עוד יותר ממה שתיארתי לעצמי.

הכישרון האחרון שלו שנחשפתי אליו בימים האחרונים [בהשראת אהבתו הגדולה של אבי וייס לשימוש בהטיות השורש ח.ש.ף) הוא גם מומחיותו בתחום הרפואה/הבריאות.

בזכות אותו כישרון, בשלושה אייטמים נפרדים באתר שלו, הוא “איבחן” כי שר התקשורת שלנו, דוד אמסלם [או כמו שהוא קורא לו “דודי”], לקה אף הוא, כמו רבים וטובים, בתסמיני קורונה, רחמנא ליצלן.

ייתכן בהחלט שאכן אבי וייס פירסם סקופ לא נורמלי שבאמת שווה את תארי ה’בלעדי’/’ראשונים לדווח’ שאבי וייס כה אוהב באתר שלו.

בעדכון לאחד מהאייטמים שפירסם בימים האחרונים כתב אבי וייס:

“כנראה שר התקשורת דודי אמסלם חולה קורונה אנוש, ובמקום להתאשפז בדחיפות, הוא ממשיך לעבוד בשירות בעלי ההון ומנסה, כמו אחוז דיבוק, לקדם את הרעיון המטורף והאנטי ציבורי ואנטי צרכני […]”.

בעדכון לאייטם אחר כתב אבי וייס:

בתמונה למטה: שר התקשורת הנוכחי, דודי אמסלם, עובד [הטעות – במקור] בדיקת חום (בדיקה המצביעה על קיום חשד להידבקות בקורונה), לפני שהוא מתחיל את שגרת עבודתו, בלשכת השר. נקווה, שכבר בשבוע הקרוב, נראה שר תקשורת טוב ממנו, על הכיסא הזה, שר, שיקדם את שוק התקשורת לטובת צרכני התקשורת ולא לטובת הטייקונים, כנדרש במצב החירום החמור בו אנו נמצאים”.

ואילו באייטם שפירסם ב- 2.4.2020 בבוקר כתב אבי וייס:

“במקביל, אם לא היה לנו מספיק עם פוביית הקרינה, כנראה שר התקשורת דודי אמסלם הפך להיות חולה קורונה אנוש, ובמקום להתאשפז בדחיפות, הוא ממשיך לעבוד בשירות בעלי ההון ומנסה, כמו אחוז דיבוק,  לקדם את הרעיון המטורף, הבלתי חוקי, האנטי ציבורי ואנטי צרכני”. [הערה: כל ההדגשות הן של אבי וייס עצמו].

= = = = = = = = = = = = =

כיוון שאיני מתיימר להיות מומחה טלקום ו/או מומחה רפואה/בריאות, לא אוכל להתייחס למקצת מהדברים הללו של אבי וייס.

אותי דווקא יותר מדאיג שבניגוד למשרד הבריאות – שדיווח על כך ששר הבריאות יעקב ליצמן ורעייתו חלו בקורונה [ובעקבות כך נאלצו ראש הממשלה ובכירים במשרד הבריאות להיכנס לבידוד] – הרי שמהדברים של אבי וייס משתמע כי במשרד התקשורת מסתירים את דבר הידבקותו של שר התקשורת דוד אמסלם במחלה ובמקום בבידוד/באשפוז הוא ממשיך להגיע ללשכתו ברחוב יפו בירושלים!!! לכאורה, כמובן.

לא הצלחתי לבדוק האם אבי וייס צודק בעניין הזה. אם לצטט את אבי וייס הרי ש”תשובה לא קיבלתי, לא שלא ניסיתי”. האמת בפרפרזה: לא ניסיתי. כלל לא טרחתי לנסות לקבל תשובה. אם תגיע תגובה רשמית מלשכת השר ו/או דוברות משרד התקשורת – היא תפורסם.

אבי וייס כתב כי “קיים חשד” ששר התקשורת נדבק בקורונה או ש”כנראה” חולה בקורונה. מי חושד? במשרד התקשורת או שמא אבי וייס עצמו הוא החושד?

איני יודע מה הנסיבות של צילום מדידת החום במצחום [= מצח חום/חום מצח] של השר אמסלם והאם הדבר במסגרת יחסי ציבור או בשיגרה הנעשית בימים אלה לשר ולכל אלה שעדיין עובדים פיסית במשרד עצמו ולא מביתם.

אם אבי וייס צודק, והאבחנות הרפואיות שלו נכונות (למרות שלא ברור לי מה בדיוק השכלתו הרפואית הפורמלית), אזי שלוחה ברכת החלמה מהירה ומלאה לשר אמסלם והצלחה בדרכו החדשה.

ואם אבי וייס אינו צודק בקביעותיו לגבי קורוניותו של שר התקשורת הנוכחי, אזי הדברים שכתב וייס מהווים דווקא סגולה לבריאות ולאריכות ימים של השר אמסלם, טט”ט (טפו טפו טפו)… [סליחה: אסור לירוק, זה עלול להיות מסוכן ומדבק בימים אלו].

= = = = = = = = = = = = =

ב- 19 באוקטובר 2018 פירסמתי כאן באתר אייטם נוסף על מעלליו של אבי וייס. בין היתר כתבתי שם: “ב- 14.10.2018 פירסם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ אייטם שכותרתו: מתי מש’ התקשורת יחל לעבוד כמשרד ממשלתי נורמלי הפועל עפ”י חוק ובשקיפות?

“[…] לא אתעכב על כך שבאותו אייטם כתב אבי וייס: אחד מקוראינו כתב לנו כך (ואני מסכים עם כל מילה): “אני ממליץ, שמשרד התקשורת יועיל בטובו לעשות שימוע לחברות התקשורת (בכל זאת, הן ‘בעלות העניין’, וברור שהציבור הרחב לא מעניין ולא מתעניין).

“[…] המלצתי לאבי וייס כעורך אתר: זה יועיל מאוד אם הוא יואיל (ברוב טובו) לתקן שגיאות של אחרים ולא לפרסם אותן כמו שהן”.

בדרך כלל אבי וייס מפנים את מה שאני כותב עליו (למרות שרשמית הוא ‘אינו קורא’ את Read IT Now).

אלא שב- 5.4.2020 הוא פירסם עדכון לאייטם שלו וכתב: “נראה שהלחץ המסיבי שהפעלתי (במקביל לעוד כמה צדיקים וישרי דרך שפעלו בעניין) בנושא החמור הזה – הואיל“. כבר כתבתי שלא ברור לי איך בדיוק אבי וייס מפעיל “לחץ מסיבי/כבד” על משרד התקשורת [הוא בסך הכל כותב דברים באתר שלו; הוא אינו מצמיד אקדח לרקה שלהם, אפילו לא מדחום].

אבל אבי וייס: יועיל מאוד לרצף הקריאה אם תואיל לא לערבב בין הא’ לע’ במקרה זה. הרי בסופו של דבר אתה מעיד על עצמך כי “אני בכלל לא עיתונאי פשוט אלא עורך ראשי של עיתון” [למרות ש”אֵין הַנַּחְתּוֹם מֵעִיד עַל עִסָּתוֹ”].

= = = = = = = = = = = = =

אבי וייס מרבה לאחרונה לכתוב על פניות רבות והצעות כאלה ואחרות של רפי הוידה, שהיה בעברו בעל תפקיד במשרד התקשורת. אם עד עכשיו נחשפנו ל’מגן הצרכנים’ הרי שמסתבר שיש גם ‘מגן שמות המתחם’.

החודש לפני שנתיים (וליתר דיוק, ב- 27 באפריל 2018), כתבתי כאן באתר בין היתר כי “בשנים האחרונות מרבה אבי וייס באתר שלו לבקר ולתקוף את איגוד האינטרנט הישראלי. כלום לא היה זה ראוי שבכל אייטם שלו הוא יפרסם ‘גילוי נאות’ בו יציין כי בעבר הוא עצמו היה חבר האיגוד?

ושאלה נוספת בהקשר זה, באותם אייטמים בהם הוא כותב שוב ושוב על מאמציו של רפי הוידה בתחום שמות המתחם בישראל, כלום לא היה זה ראוי שבכל אייטם כזה אבי וייס יפרסם ‘גילוי נאות’ בו יציין כי בעבר הוא שיתף פעולה עם רפי הוידה במסגרת חברותם באיגוד?” [ההדגשה הופיעה במקור].

במוצאי חג פסח השני, 15.4.2020, שוב התייחס אבי וייס [באייטם ‘בלעדי’ שפירסם באתר שלו] למר הוידה וכתב בו, ביi היתר, את המשפט הבא: “הצעתו של רפי הוידה (בתמונה משמאל), מבחירי חיל הקשר, ומבכירי ותיקי משרד התקשורת (שמילא תפקידים בכירים רבים במשרד התקשורת, לרבות סמנכ”ל בכיר לספקטרום ומ”מ המדען הראשי במשרד), שמציע להקים ‘מועצת תקשורת’ ולצידה מכון מחקר (פרטי, או עמותה ציבורית), שיסייע לשר לקבל החלטות נכונות לטובת הציבור וייצג בצורה המיטבית את האינטרס הציבורי, שנעלם (ממזמן) במשרד התקשורת“.

היה עדיף לדעתי לקצר קצת משפטים ארוכים כאלו שאחרת הקורא עלול להיחנק מחוסר חמצן. והיה גם עדיף לו לאבי וייס להיגמל מההרגל המגונה שלו ‘למזמז‘ את הזמן: מספיק לכתוב ‘מזמן‘ [שהוא צירוף של מזה ושל זמן] ואין צורך ל: מ-מ-ז-מ-ן.

ומעבר לכך, מה בדיוק פירוש ‘בחירי חיל הקשר’? מקרב אנשי חיל הקשר לדורותיו יש סתם ‘עמך’ לעומת ‘נבחרים’? מי ‘בוחר’ אותם? ומה פירוש ‘בכירי ותיקי משרד התקשורת’?

ואפרופו ‘בכירי ותיקי משרד התקשורת’: להיכן נעלם חיים חביב, בעברו אף הוא איש משרד התקשורת ו’כתב בכיר’ של Telecom News? האם הפסיק לכתוב?

= = = = = = = = = = = = =

מה נשתנה הפסח הזה משאר הפסחים? שהפסח הזה, כנראה בשל קורונה, אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ חסך מאיתנו את הריטואל החצי-שנתי הקבוע שלו ולא סיפר לנו על השערוריה הנוספת של משרד התקשורת שעובדיו ייעדרו ממקום עבודתם שמונה ימים תמימים בשל החג.

בשנים האחרונות, ומידי שנה בשנה, נוהג אבי וייס לכתוב לפני חול המועד פסח וחול המועד סוכות על ה’שערוריה’ הזאת ואף מספר פעמים קרא לפקידי משרד התקשורת לנצל את ימי חול המועד ‘לצאת לשטח’ כדי להגביר את האכיפה על רמת השירות מצד הספקים.

היו מספר מקרים בהם סמיכות לסופי שבוע ו’גשרים’ יצרו אף תקופה ארוכה יותר מאותם שמונה ימים.

ומספר פעמים כתבתי על כך כאן באתר שממילא מדובר בתקופות של חופשה מרוכזת המוכרזת ע”י נציבות שירות המדינה (בשני החגים הללו) ויתרה מכך: אם מנכים את ערבי החג וימי החג הרי שנותרים עם מספר מצומצם של ימי עבודה שממילא הם חצאי ימי עבודה.

במקרה הנוכחי, אם לא היה כל ‘בלגן קורונה’, הרי שהיינו מדברים על שלושה ימים בלבד (חמישי 9.4, ראשון 12.4 ושני 13.4) בהם היו ימי עבודה מקוצרים וודאי שלא ניתן להגדיר שמונה ימי עבודה אבודים מבחינת קהל הזקוק לשירותי משרד התקשורת.

= = = = = = = = = = = = =

לפני סיום – קצת חומר למחשבה: אם עושים ‘חילופי תפקידים’, אזי באותה מידה ניתן לכתוב כי גם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ כנראה הפך להיות חולה קורונה אנוש, ובמקום להתאשפז בדחיפות, הוא ממשיך לפרסם אייטמי כזב למיניהם, דברים הזויים ומופרכים.

בנוסף, שוב ושוב הוא מתגלה בקלונו: הוא ‘מקבל השראה’ ממה שהוא קורא כאן באתר Read IT Now ואח”כ (כעבור מספר שעות וכאילו במקרה) מפרסם אצלו תחת הסיווג ‘בלעדי’/’ראשונים לדווח’.

ואם משתמשים באותה לשון עצמה שהוא מתייחס בה לעובדי משרד התקשורת, הרי שנראה כי אחד מתסמיני המחלה אצלו הוא שוייס הפך להיות טייס חלל המנותק מכדור הארץ. ועל כך נאמר (בפרפרזה):

Rishon LeZion, we have a  serious problem. A hugh problem..

■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■