נשיאות הכנסת אישרה הנחת הצע”ח פרטית על שולחן הכנסת: הצעת חוק התקשורת (בזק ושידורים) (תיקון – דואר זבל)

16:40 02.11.2016

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל

תגים:

יו”ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין וסגני היו”ר אישרו ב- 31.10.2016 הנחה על שולחן הכנסת הצעת חוק (פ/3371/20) של חברי הכנסת אורי מקלב, משה גפני, יעקב אשר, דוד ביטן, יגאל גואטה ושולי מועלם-רפאלי.

בדברי ההסבר להצעת חוק התקשורת (בזק ושידורים) (תיקון – דואר זבל), התשע”ז – 2016 נאמר כי “סעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ”ב – 1982 אוסר על שיגור דבר פרסומת באמצעות פקסימיליה, מערכת חיוג אוטומטי, הודעה אלקטרונית או הודעת מסר קצר (מסרון), בלא הסכמה מפורשת מראש של הנמען, למעט בנסיבות שהותרו במפורש באותו סעיף.

“למרות ההוראות האמורות בחוק, קיימת תופעה של משלוח הודעות של מסרים שאינם פרסומות, אלא מסרים חדשותיים או תכני רכילות, כאשר בהתקשרות הראשונית ניתנים פרטי מידע חלקיים במטרה לגרום למקבל ההודעה לחייג למספר שמצוין בהקלטה יחד עם הידיעה, וכל התקשרות מהווה מחולל הכנסה עבור משגר ההודעה.

“תופעה נוספת שנועדה לעקוף את החוק הקיים, היא של מקרים בהם המפרסם מחייג לנמען באמצעות מערכת חיוג אוטומטי ומנתק את השיחה, על מנת לגרום לנמען לחייג בחזרה לאותו מספר, כך שהנמען ישמע את דבר הפרסומת או את המסר כאשר יתקשר בחזרה לאותו מספר, והמפרסם ירוויח מעצם ההתקשרות של הנמען בחזרה לאותו מספר.

“לפיכך, מוצע לתקן את סעיף 30א לחוק כך שגם תכני חדשות או רכילות יוגדרו כדברי פרסומת שהאיסורים הקבועים בסעיף יחולו לגביהם, וכן לקבוע שחיוג לנמען באמצעות מערכת חיוג אוטומטי, יהווה שיגור דבר פרסומת בניגוד להוראות סעיף 30א, אם החיוג הופסק בטרם נענתה השיחה ובחיוג למספר שממנו בוצע החיוג לנמען יושמע דבר פרסומת”.

■ פורסם לראשונה בחלון המבזקים באתר זה בתאריך  31.10.2016 בשעה 20:36

■ עדכון: 2.11.2016 בשעה 16:30