משטרת ישראל: מכרז בנושא יוממות (Commuting) וניטור דפוסי תנועות אוכלוסייה על בסיס נתוני סלולר אנונימיים

ב- 27 ביולי 2015 דיווחתי כאן באתר כי משטרת ישראל פירסמה בקשה לקבלת מידע RFI/בקשה להדגמה RFD בנושא הפקת דו”חות נתוני יוממות (Commuting) באוכלוסייה לפי אותות סלולר.

בין היתר כתבתי כי “המידע וההדגמה נדרשים על-מנת להתרשם מפתרונות אפשריים לצרכים הקיימים ע”י המשטרה, לבחון התאמת הנתונים המוצעים ע”י החברות כמענה לצרכים המשטרתיים ולזהות האם קיימים פערים בין המוצר הרצוי לבין מה שהחברות יכולות לספק ואם אכן קיימים כאלה לבדוק האם ניתן להתגבר עליהם תוך פגיעה מינימלית בצרכים המשטרתיים. בשל אילוצים תקציביים ייתכן ופרוייקט זה יצומצם ו/או יידחה ו/או יבוטל“.

ב- 9 ביולי 2016 (כפי שדיווחתי בחלון המבזקים של אתר זה) פירסמה משטרת ישראל מכרז בנושא זה (57/2016). בהודעתה נאמר כי מ”י מעוניינת לקבל נתונים היסטוריים של יוממות (Commuting) וניטור דפוסי תנועות אוכלוסייה על בסיס נתוני סלולר אנונימיים, ברזולוציה משתנה של זמן ומרחב לצרכי מחקר. נתוני יוממות מהווים חלק מתוכנית אסטרטגית של אגף התכנון והארגון לקבל הערכה של כמות האנשים הנמצאים “בפועל” בשטחה של כל תחנת משטרה בכל זמן נתון. נתונים אלה ישמשו את אגף התכנון והארגון למטרות מגוונות.

נתוני יוממות יכללו:  כמות אוכלוסייה בתאי שטח נבחרים בזמן נתון; יישובי המוצא של אוכלוסייה הנמצאת בתאי שטח שנבחרו; תחנות המוצא המשטרתיות של האוכלוסייה הנמצאת בתאי השטח שנבחרו;  אוכלוסייה חוזרת בתאי שטח לפי יום בשבוע (ממוצע חודשי).

נתוני יוממות מהווים חלק מתוכנית אסטרטגית של אגף התכנון והארגון לקבל הערכה של כמות האנשים הנמצאים “בפועל” בשטחה של כל תחנת משטרה בכל זמן נתון. נתונים אלה ישמשו את אגף התכנון והארגון למטרות מגוונות כמו  ניתוח דמוגרפי דינמי בתחום תחנות המשטרה ובתאי שטח נבחרים;  יצירת מדדים (פשיעה לאלף נפש, שיפור מדד דירוג תחנות המשטרה וכו’); זיהוי מגמות שינויי אוכלוסייה לפי משמרות הסיור; ניתוחים תקופתיים וניתוח תאריכים מיוחדים; יצירת מודלים גיאוגרפיים לצרכי תכנון ופריסה; זיהוי קשרי יוממות בין ישוב לישוב; צרכים מבצעיים; בחינת אזורי עניין ייחודיים.