מבחן מאמץ של פרוייקט Cyber Risk Management, CyRiM: התקפת סייבר עולמית [מבוססת כופרה (Ransomware) והמופצת באמצעות מייל] עלולה לגרום לנזקים כלכליים של 85-193 מיליארד דולר

20:37 07.02.2019

קטגוריות: אבטחת מידע/סייבר

Bashe attack: Global infection by contagious malware, דו”ח מבחן מאמץ שערך פרוייקט Cyber Risk Management, CyRiM בסינגפור אומר כי התקפת סייבר עולמית [מבוססת כופרה (Ransomware) והמופצת באמצעות מייל] עלולה לגרום לנזקים כלכליים של 85-193 מיליארד דולר.

שותפים לבדיקה היו ה- Lloyd’s of London וכן Aon, MSIG, SCOR, TransRe.

לדברי עורכי המבחן, המגזרים המועדים ביותר להתקפות מעין אלה הם  הקמעונאות והרפואה/בריאות שיסבלו כ”א מנזק של 25 מיליארד דולר.

מדובר בהתקפה המבוצעת באמצעות מייל זדוני שכאשר פותחים אותו הוא מועבר אל כל אנשי הקשר ובתוך 24 שעות מצפין את כל הנתונים ב- 30 מיליון מכשירים ברחבי העולם. חברות בסדרי גודל שונים יידרשו לשלם כופר כדי לשחרר את ההצפנה [decrypt] או שייאלצו להחליף את המכשירים הנגועים.

במונחים גיאוגרפיים, ארצות הברית תיפגע בצורה המשמעותית ביותר עם נזקים אפשריים בהיקף של 89 מיליארד דולר, אירופה אחריה עם נזקים אפשריים של 76 מיליארד דולר, אסיה עם נזקים אפשריים של 19 מיליארד דולר ו’שאר העולם’ – 9 מיליארד דולר.

עורכי הדו”ח טוענים עוד כי הכלכלה העולמית אינה מוכנה דיה להתקפה כזו כש- 86% מכלל העלויות הכלכליות אינן מבוטחות, מצב המותיר פער ביטוחי של 166 מיליארד דולר.