מערך הסייבר הלאומי מפרסם את “תפיסה לאומית בסייבר להיערכות ולניהול מצבי משבר”

“העלייה ביכולות התוקפים ובמאמציהם במרחב הסייבר, בד בבד עם התלות הגוברת במערכות מחשוב, מגדילות מאוד את הסבירות להתרחשות משבר סייבר רחב ומתמשך, בעל פוטנציאל נזק אדיר לארגונים, למגזרים (סקטורים) ואף למדינות. על-מנת להתמודד עם משבר סייבר ביעילות, נדרש לבצע היערכות מקדימה, שתאפשר לנהל את המשבר באופן שיקטין את נזקיו והשלכותיו ויקצר את משכו”.

כך אומר מערך הסייבר הלאומי (במשרד ראש הממשלה) שפירסם את “תפיסה לאומית בסייבר להיערכות ולניהול מצבי משבר”.

“התפיסה הלאומית בסייבר להיערכות ולניהול מצבי משבר היא מסמך יסוד המגדיר עקרונות ודרכים לפעולה בנושא היערכות וניהול מצבי משבר במרחב הסייבר האזרחי. היא מעניקה מסגרת לשפה משותפת ולהעמקת שיתוף הפעולה בסייבר בנושא מצבי משבר, למשרדי הממשלה, לרגולטורים, לארגונים ממלכתיים העוסקים בתחום הסייבר ולכלל המשק.

“כמו כן היא כלי לבניית תוכנית סייבר להיערכות ולניהול מצבי משבר, כל ארגון ברמתו, לשמירה על רציפות תפקוד והמשכיות העסקית, וכן מסייעת לבחינת מידת ההיערכות הארגונית בנושא.

“לנוכח השלכותיו החמורות של משבר סייבר, ומאחר שהוא אינו סוגיה טכנולוגית גרידא, התפיסה מיועדת למועצות מנהלים (דירקטוריונים), להנהלות של ארגונים, למנהלי הגנה בסייבר והיערכות לחירום ולאחראים לניהול סיכונים, רציפות תפקוד והמשכיות עסקית. התפיסה מיועדת גם למנהלי הגנה בסייבר והיערכות לחירום ולאחראים לניהול סיכונים, רציפות תפקוד והמשכיות עסקית”.

בפתח המסמך מצויין כי “מסמך זה נכתב על-ידי מרכז היערכות לאומית במערך הסייבר הלאומי לטובת הציבור, והוא מומלץ לכלל הארגונים במשק הישראלי לטובת העלאת העמידות והחוסן בסייבר. המסמך מגדיר עקרונות ודרכים לפעולה בנושא היערכות וניהול מצבי משבר במרחב הסייבר האזרחי. הוא כלי לבניית תוכנית סייבר להיערכות ולניהול מצבי משבר, כל ארגון ברמתו, לשמירה על רציפות תפקוד והמשכיות עסקית, וכן מסייע לבחינת מידת ההיערכות הארגונית בנושא”.