קנליס: ברבע הראשון של 2017: ירידה רבעונית ראשונה במכירות תחום הצמידים הלבישים [ובעיקר צמידי הכושר] וגידול במכירות השעונים החכמים
דו”ח של חברת המחקר Canalys שפורסם ב- 11 במאי 2017 אומר כי ברבע הראשון של שנת 2017: ירידה רבעונית ראשונה במכירות תחום הצמידים הלבישים [ובעיקר צמידי הכושר (fitness bands)]. מדובר בירידה בשיעור של 7%(-) לקצת יותר מ- 9 מיליון יחידות נמכרות.
שני היצרנים המובילים Fitbit ו- Xiaomi חוו ירידות במכירותיהן לרבות בארצם שלהם.
לדברי חברת המחקר יש מעבר מהצמידים לשעונים החכמים [Smartwatches] וזאת בשל פונקציונליות רבה יותר של השעונים החכמים.
ברבע הראשון של שנה זו נרשם גידול בשיעור של 25% במכירות השעונים החכמים ל- 6 מיליון יחידות.
הקטגוריה מהווה כיום כ- 40% מכלל תחום ה- wearable band.
חברת Apple מכרה ברבע הראשון של השנה נוכחית 3.8 מיליון יחידות של Apple Watch, גידול בשיעור של 77% במכירות.
ההצלחה של חברת אפל באה על חשבונה של חברת פיטביט שסבלה מירידה בשיעור של 30%(-) ומכירות שהסתכמו ב- 2.9 מיליון יחידות.